lørdag den 15. december 2007

Banker

Næst efter politiet, tror jeg bankerne er de mest uduelige og dovne i Kina. Som udgangspunkt eksisterer service ikke og de letteste ting er normalt umuligt.
Nu skulle jeg overføre penge til en anden konto, for ting jeg havde købt i en anden by. Først fik min kone fortalt mig at jeg skulle vente, nu var klokken næsten 11. Det var jo en speciel service og den slags går ikke i middagspausen, fra 11.00 til ca 14.00. Jeg ventede, men det hjalp nu ikke. Jeg kunne godt sætte penge ind på min egen konto, men på en ANDEN konto, nej det kunne hun bestemt ikke. Jeg blev henvist til hovedafdelingen for Bank of China i byen, men den ligger altså pænt langt væk. Jeg overførte pengene over Netbank fra Danmark, sjovt at det er lettere end bare at sende dem til nabobyen 60 Km væk.
På den anden side vil min kone nok blive lige så skuffet over service i Danmark, hvis jeg fortalte hende at vi IKKE kunne gå i banken kl 15.40, søndag eftermiddag.

Ingen kommentarer: