mandag den 22. maj 2006

3 hjulet taxa = livsfare

Nu har jeg fundet vejen til integration og til hvordan man lærer at tale kinesisk. Man tager bare til middag med 25 kolleger og lader dem drikke en totalt under bordet. Jeg kan faktisk ikke huske hvordan jeg kom hjem i fredags, men jeg kan huske at jeg skulle skåle rigtig mange gange i risvin. Til gengæld blev mit kinesiske forbedret meget, jeg snakkede med dem allesammen på kinesisk og vi forstod hinanden.
Nu skal det også være slut med de små scooter taxier, de er livsfarlige svindlere. Jeg forstår desværre en del efterhånden, også da chaufføren fortalte min kollega, at turen blev meget dyrere når der var en udlænding med. Det var min kollega der ville betale. Desuden kiggede han sig slet ikke for og vi var ret tæt på at blive ramt af en lastbil. Dem der kører de scootere kan bare ikke have en hjerne i deres hoved.

Ingen kommentarer: