onsdag den 8. marts 2006

Lidt anderledes mad

Nu er gæsterne udvidet med en bror og en ½ bror. De er kommet for at se på forholdene til vores delikatesse forretning. Min kones ½ bror laver mad i nord Kina, specielle grøntsager, syltet kål og andet godt. Vi var på spion opkøb og købte grisetæer i en forretning for at kontrollere kvaliteten. Nu har jeg så smagt det også, men min grænse går stadigvæk ved hønsefødder. Det ligner altså babyhænder og altså ikke noget der skal i nærheden af min mund. Det er ellers en rigtig stor delikatesse, men ikke om de får tvunget det i mig. Danmark har en stor eksport af grisetæer til Kina, jeg har sjovt nok heller ikke set dem i disken hos Brugsen.
Men nu sætter vi i gang med at lede efter lokaler til salg og andre lokaler til at lave maden. Det er planen at vi senere vil have flere udsalg og så lave alt maden centralt. Nu må vi se hvordan det går. Som et lille biprodukt, har jeg overvejet om jeg skulle lave noget dansk rugbrød. Det største problem lige nu, er at finde rug. Det vil nok ikke blive den store sællert hos danskerne, hvis jeg bagte det på ris.

Ingen kommentarer: