tirsdag den 11. marts 2008

Nye dyr.

Jeg har helt glemt en ting, man bliver vant til mange ting her, men det her er jo faktisk noget særligt.
De har fået en Panda i vores lokale zoo og det er jo rent faktisk ret stort. En lille skikkelig fyr der sidder og spiser bambusskud. Normalt vil jeg ikke anbefale zoo til folk der kommer til byen, for det er ikke det pæneste sted og dyrene har alt for lidt plads. Den nye Panda har dog noget mere plads end de andre, det er jo nok det mest kendte dyr fra Kina, så de vil passe godt på den.
Dyrene har jo specielle egenskaber og er noget kineserne går meget op i. Der er godt nok ikke noget der hedder Pandaens år, men alligevel er det en særlig ting i Kina, for der er jo ikke ret mange tilbage af dem.
I går kaldte jeg vores lejer for en drage, det mente min kone ikke var så godt. Dragen er nemlig et godt dyr og kineserne er glade for drager, selv om jeg ikke har mødt nogen der rent faktisk har set en.
Vi har lige overstået grisens år, der denne gang var meget nedtonet for ikke at vække vrede hos muslimerne. Hvert 12 år er det jo grisens år, men for 12, 24, 36 år siden, var der ingen problemer med grisens år, det har jo eksisteret i flere 1000 år så hvorfor skulle det pludselig være et problem. Men det var det, reklamer med glade grise der fejrede grisens år blev stoppet. Sørgeligt at man skal miste ældgamle traditioner, fordi en flok utilpassede unger pludselig bliver fornærmede.

Ingen kommentarer: