fredag den 21. marts 2008

Buler

Det måtte jo komme, en bule i bilen er nok ikke til at undgå i Kina. Til alt held var det ikke i min nye bil, den er nu 2½ måned gammel, for var det her sket for mig, så havde uheldet i alle tilfælde ført til personskade.
Min stakkels svoger har fået min gamle bil, selv om den nu ikke er så gammel endda. Den er vist fyldt 2½ år så den burde have et par gode år endnu, selv om den er kineser. Min svoger fik sit kørekort den 24. December sidste år, så han er ikke den mest erfarne, men til gengæld en af de mest forsigtige. Jeg har kørt med ham og det tyder på at mine udgydelser omkring trafikken trods alt har smittet af på ham. Ja ja, om 2 år suser han sikkert over for rødt som alle andre, overhaler inden om i nødsporet eller på cykelstien, kører på fortovet med hornet i bund, bakker 500 meter på motorvejen når man har mistet en afkørsel eller bare opfører sig som den totale hersker af vejnettet som alle andre kinesere.
Han holder for rødt lys i et kryds og det er jo faktisk en god idé. Naturligvis er der en der ikke kan vente på at der bliver grønt, så hun suser op på siden af ham og vil mase sig forbi. Der er så ikke plads nok eller også er det galt med øjemålet, for hun trækker sin kofanger 2 meter hen af siden på min bil. Der stopper hun så og kigger på min svoger, men travlt har hun jo, så hun gasser op og fortsætter over for rødt. Min svoger ville egentlig prøve at fange hende, men som ny billist var han ikke indstillet på at køre ræs og der var også stadig rødt lys.
Min svoger har mange gange vist at han er en ret kvik fyr, så han nåede at få nummeret på bilen. Han har så været på politistationen for at anmelde det, 2 meter lang rød skramme hen ad siden på min bil er faktisk ikke noget jeg har lyst til at betale i dette tilfælde. Det er rasende billigt at være på værksted i Kina, så det er ikke så meget pengene. Nå, politiet får nummeret og bekræfter at det passer på en rød bil, så de ringer til ejeren. Hun tager telefonen, men da hun finder ud af at det er politiet, så smækker hun straks røret på. Min svoger skulle skrive hvad hvad der var sket og åbenbart havde han skrevet en mindre roman og fået alle betjentene til at grine over historien. Så smækker hun røret på over for betjenten, men som han sagde: "vi ved hvor hun bor" Jeg gætter på at udfaldet allerede nu vil være til vores side, men igen, man ved aldrig hvad der sker i Kina.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Lad os endelig høre hvad enden bliver på historien.