lørdag den 5. januar 2008

giftekniv part 2

En lille opfølger på historien om min svogers blind date.
Min svoger lugtede først lunten, da der pludselig var en ekstra person med i bilen, da vi skulle hjem. Han blev dog ikke sur, så pigen kan ikke være så frygtelig endda. Vi havde en fin middag og hyggede os med lidt god mad. Så skulle hun lige se lidt billeder af vores søn og fra vores ture til Danmark. Min kone fik pludselig travlt og efterlod sin bror sammen med vores gæst. De hyggede sig nu gevaldigt og fik snakket en del den aften.
Nu er det så weekend og min svoger har fået fri i dag. Vi ved ikke hvad han skal, men vi ved at han skal noget. Vi ved også at pigen har planer på samme tid, så mon ikke de skal mødes.
Min svoger er altså snart 32, så mon ikke selv han kan finde en fornuftig pige. Egentlig har han ikke manglet tilbud, det har bare været fra de forkerte.
En lille sjov historie fra Kina, da vi en dag søgte efter en bil på nettet, faldt min kone over kontakt annoncer. En pige søgte en mand og han skulle,
1. Have eget hus.
2. Have egen bil.
3. Have et vellønnet job
Ikke et ord om hvordan han skulle være som person. Der er mange kinesiske piger der går meget målrettet efter velstand, heldigvis er min svoger bestemt ikke interesseret i den slags, uanset hvor kønne de så end måtte være.
Nå men jeg følger med spænding med på sidelinien, selv om jeg nok ikke har så store forhåbninger som min kone og veninden der fik præsenteret pigen.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg har ikke tal på hvor mange gange konen har arrangeret diverse stævnemøder. De fleste har ikke ført noget med sig, men der er da et par enkle der ført noget med sig. Det sker faktisk stadigt at der ringer familie eller venner som så lige har noget familie eller venner som de gerne vil have afsat - om ikke lige konen kan ordne den - faktisk sker det tit at det er omkring samme tidspunkt at forskellige henvender sig og så matcher hun lige dem sammen. Enkelte gange sker det også hun bliver bedt om at skaffe en udlænding - men det sker ikke så tit mere - hun har dog bundet et Tysk-kinesisk par sammen.