lørdag den 2. juni 2007

Flakser

I min verden er natsværmere og den slags blafrende kræ, egentlig meget harmløse og fredelige. Det gælder ikke længere når de har størrelse som gråspurve. Sådan en tingest kom ind i lejligheden i går aftes og den var meget tiltrukket af lys, hvilket betød at den kredsede omkring min lysekrone i stuen. Jeg var lidt i tvivl om hvad jeg skulle gøre, for samtidig fik den faktisk støvet lysekronen af. Jeg har købt en ekstra lang stige, men endnu ikke fået taget mig sammen til at gå der op og gøre rent. Jeg kunne virkelig se hvordan støvet blev blæst af, med et vingefang som en albatros (næsten) var der virkelig drøn på. Til sidst slukkede jeg lyset og åbnede vinduet, det hjalp heldigvis.
Jeg er ikke bange for edderkopper eller andet kryb, men der er altså lidt andre dyr i Kina som vi ikke helt er vant til. Jeg har set biller, sådan nogen med blank sort skjold, men i forhold til en dansk model, har den været på steroider. Hold op de er ikke søde når de bliver så store.
Engang snakkede vi om at det var farligt at gå oppe i bjergene hvor min kones tante bor, ikke fordi man kunne fare vild, men fordi der er vilde tigre.

Ingen kommentarer: