tirsdag den 29. maj 2007

Myggene er kommet

Vi havde et større slagsmål i går. Ikke med hinanden, men imod de forbandede myg. Det er nok det værste sommeren bringer med sig, for der er mange af dem.
Nu er det et fast ritual inden vi går i seng, hele soveværelset skal finkæmmes, ellers nytter det ikke noget at gå i seng. I samme øjeblik man nærmer sig søvnstadiet, så lyder det som en helikopter inde i øret. Hvorfor de altid skal flyve så tæt forbi aner jeg virkelig ikke, men det lyder som om flyvevåbenet holder øvelse. Naturligvis vågner man næste dag med kløende røde prikker på alt hvad der har stukket ud under dynen.
Myg og rosenkål er 2 arter som jeg er sikker på aldrig vil blive savnet, hvis de forsvandt fra jorden.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Yes - de satans myg. Det er bare så trels. Man har jagtet hele aftenen og ligger sig til at sove - og så kommer den der lyd - hvor jeg hader det. Det er en del af aften rituallet i hele sommer halvåret - slaskning af myg - hjemme hos os gør vi det til en leg - ja nærmest til en jagt - mig og min datter.

Flemming sagde ...

Der er sgu ikke meget leg over det her, de skal de krapyl.