søndag den 31. oktober 2010

Sommer og vinter

Det er åbenbart de 2 eneste årstider der findes i Kina.
For en uge siden var jeg lige ankommet til ChengDu. Jeg havde en t-shirt på og det var helt fint med de 26 grader der var. I torsdags havde vi 9 grader midt på dagen og lidt blæst kombineret med at der endnu ikke er kommet vinduer i bygningen hvor jeg er, gjorde at det faktisk var lidt småkoldt. Vi var alle i Carrefour samme aften og gjorde et forsøg på at finde noget tøj der passede.
Det er ikke nemt i Kina og samtidig er jeg lidt større end de fleste med mine 193 Cm over gulvet. Jeg var først glad da jeg fandt en fleece jakke i XXL, dog kun indtil jeg læste at den passede op til 185 Cm. Det er naturligvis andre størrelser i Kina, ellers skulle alle rende rundt med XXS hvis vi gik ud fra størrelserne i Europa. Det ville næsten være værre hvis det var modsat. Hvis de kinesiske størrelser var standard, ville en helt normal pige i Europa, altid skulle starte med XXL eller endnu værre, størrelser hvor de helt dropper Xerne og sætter tal inden, 4XL.

Heldigvis lykkedes det mig at finde en XXXL inde bagerst i butikken, den kunne godt være lidt større så der var plads til lidt tøj inden under, men jeg fryser ikke mere.

Ingen kommentarer: