onsdag den 10. november 2010

Telefonen

Igen igen var min mobil pludselig løbet tør for penge, naturligvis uden at jeg vidste det. Det smarte var at jeg ikke kunne nå at komme i China Mobile inden de lukkede, for jeg er først på mit hotel omkring kl 19. Jeg ventede til søndag og fandt hurtigt en butik. Her oplevede jeg noget smart, de havde kort man kunne købe og bare tanke op med en kode man kunne skrabe på kortet.
Jeg burde vide bedre og i et kort øjeblik af glæde var mine parader nok nede, for i Kina er noget der virker for godt til at være sandt, nemlig langt fra det.
Tilbage til min mobil, for hjemme på hotellet ville jeg så tanke min mobil op. Nu kommer det (Kina) smarte. Jeg skulle ringe op til et nummer for at aktivere koden, men det kunne jeg naturligvis ikke, for jeg havde jo ingen penge på mobilen. Det var ikke et frinummer, man kan altså KUN tanke penge på sin mobil, når man stadig har penge tilbage.
Jeg sad og forsøgte at finde en smule logik i det, men efter noget tid måtte jeg opgive. Det ER bare for dumt.

Ingen kommentarer: