søndag den 1. juli 2007

Svømning

Vi har en sø her hvor jeg bor, faktisk har vi søer over alt, men den her ligger lige ved vores hus og hører til haven hvor vi bor. Det er ikke fordi jeg har haft de vilde planer om at svømme mig en tur, for vandet ser ikke ud som det der kommer ud af hanen. Men enhver plan om at afkøle sig på en ekstra varm dag er nu definitivt droppet. Forleden snakkede jeg med et par naboer , de havde set en slange i vandet. Det var bare en lille en, sagde de, kun 1½ meter lang. Der er noget grammatisk galt med den sætning, for i min verden, så kan ordene "kun" og "1½ meter" ikke forekomme i samme sætning når man snakker om slanger.
Normalt er vi skånet for den slags kryb i byen, men i naturen finder man altså ting man helst ikke så eksisterede. Jeg har ikke noget imod dyr med mere end 4 ben, men så skal de altså helst blive i den størrelse man kender fra Danmark. Det er der en del biller og andet kravlende, der ikke lige har fundet ud af, eller også har de fået for meget vækstfremmer eller EPO.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

I Danmark kan en hun-snog blive 1,32 m lang!! Sådan en har vi i haven med alle hendes unger.....
Hilsen S & S