fredag den 20. juli 2007

Parkering

Der er snart en del biler i byen og parkerings forhold kan være dårlige mange steder. I midtbyen er husene jo ikke bygget til at folk har bil, aller højst en cykel. Foran vores butik er der parkering forbudt og det har jeg egentlig undret mig lidt over. I starten af gaden er der nemlig mest plads, lidt længere nede snævrer vejen ind, så der var det mere fornuftigt at lave parkering forbudt.
Jeg har haft en teori som nu viser sig at være rigtig. De første 50 meter må man ikke parkere og det passer med indkørslen til flere lejligheder. Det hænger så sammen med at en af de øverste inde ved politiet bor netop i en lejlighed der.
Stort set hver aften kommer politiet og sætter en bøde på bilerne, 200 koster det. En dag havde naboen ringet efter politiet sent om aftenen, der var 2 biler der bare var smidt lige ud for hans butik. 5 min gik der, så var politiet på pletten med bødeblok og kamera. Havde en af de øverste chefer nu ikke boet der, så tvivler jeg på at der ville ske meget når det var sent om aftenen.

Ingen kommentarer: