søndag den 1. juli 2007

Sprog

Nu kommer det samme spørgsmål hver gang jeg går med min søn. Altså helt lille er han ikke, men i dansk målestok er han nu heller ikke en kæmpe. En dame stod og snakkede til ham, men han svarede hende ikke. Så spurgte hun mig om han ikke kunne forstå kinesisk, men kun snakkede engelsk. Jeg måtte forklare at han var 10 måneder gammel og faktisk ikke forstod noget som helst. Han veksler lidt, nogen gange siger han ma ma ma ma, til sin mors store fornøjelse. Andre gange går han lidt over i da da da da, hvilket glæder hans "daddy" rigtig meget. Lytter han ellers til hvad vi siger til ham, så bliver hans første ord nok "neeeej, det må du ikke". Min egen teori er at den første sætning kommer fra hans mor, det vil så blive "hvor er mine nøgler". Min kone kan ikke lide den teori.
Min kone har ikke meget humor, hvis man spørger mig. Da hun var gravid havde hun et par underbukser der var røde. Jeg mente at hun bare skulle male et par stjerner på, så havde vi et flag, men det var ikke sjovt. Det er vist dog ikke et kinesisk fænomen.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ha ha .. et flag... :)

Lige på det punkt tror jeg at kvinder over hele jorden har et og andet til fælles, nemlig at de ikke kan lide at blive drillet med deres vægt under deres gravititet ;)
Steen

Anonym sagde ...

jamen vi ser tilgengæld kun sådan ud i ca 5-6 mdr., hvad er jeres undskyldning???