lørdag den 2. februar 2008

Flokdyr

I morges startede jeg ud med at køre på tanken efter benzin. Der var ret travlt, så der holdt nok en 5-6 biler i kø ved hver stander. Der er betjening på og man tanker typisk bare for 100 eller 200, så de ikke skal bruge tid på byttepenge. Ærgerligt at holde i kø, men så lang tid ville det nu heller ikke tage. Det er der naturligvis nogle der ikke kan vente på, så der kom en bil og lurede lidt ved siden. Da den anden række skulle køre frem, var han lige hurtig. Ind foran ham der holdt som nummer 2 i køen, foran de andre 3-4 biler der holdt og ventede. Det var ikke foran mig, for så tror jeg egentlig at jag havde sagt noget til ham, men ingen af de andre gjorde noget. Jeg kan stadig blive gal når de kaster bilen ind foran mig, så man bliver tvunget til en hård opbremsning, bare så de kan komme en bil længere frem i køen. Min kone var nu heller ikke begejstret over manøvren.
Så tog vi i supermarkedet, der var alt et stort kaos. Da vi kom var der ikke flere indkøbsvogne, men de var på vej med en lang række. Når de kører med 25 indkøbsvogne, har de et bælte spændt i den forreste, så de ikke løber fra dem. Inden de stakkels service folk havde fået afmonteret bæltet, kastede folk sig over indkøbsvognene som frådende ulve. Man skubbede og hev i vognene for at komme først. Gamle damer blev ikke levnet en chance, de er jo nemme at skubbe væk. Det var helt grotesk at opleve hvordan ALLE opførte sig som en svineflok der fik kastet foder ind til sig. Det værsta var at der var en ny sending vogne på vej og 40 sekunder senere, kunne vi stille og roligt tage en vogn fra næste sending.
Der var det så min kone sagde "Nogen gange skammer jeg mig over at være kineser"

Ingen kommentarer: