lørdag den 2. juli 2011

Muren

Den store kinesiske "firewall" har proppet mit hul, så nu har jeg ikke facebook eller blogger mere. Så er det godt at jeg lige har fået nyt wireless i huset i Bangkok og endda 10 gange hurtigere end jeg er vant til i Kina.
Det bliver nok lidt længere imellem indlægene for tiden, men jeg leder efter en ny løsning til stadig at være lidt i kontakt med omverden.
For tiden er jeg for lidt i mit fine hus her i bangkok og endnu værre er det med min lejlighed i Shanghai. Jeg tror jeg har overnattet 3-4 gange i Shanghai i år, det er jo egentlig lidt for lidt. Det er stadig fint at have en base, selv om huset her snart er mere hjem.
Jeg nyder rigig at være i Bangkok, livet her er stille og roligt. Det er naturligvis lidt mere ferie, selv om jeg har projekter nok med et tag der er utæt, en dør der skal laves færdig og et køkken der endnu ikke er helt færdigt. Netop de ting man selv skal lave, gør måske at det føles lidt mere som hjem. Der er også et par ting der skal hænges op på væggen, kommer jeg lige i tanke om.
Jeg nyder også at mit projekt i Kina begynder at tage form og at en afslutning begynder at kunne anes. Det betyder arbejde andre steder end ude på en rismark, langt fra en mere normal tilværelse.

Ingen kommentarer: