lørdag den 30. april 2011

Skuespil

Nu er jeg også filmstjerne i Kina, vi har haft 3 dage med filmoptagelser og interview. Der har været et filmhold på 15 mand og optaget en masse om vores anlæg, snakket med mig og der har været er større cirkus igang i den tid det stod på. Det er dels til nationalt fjernsyn, dels til reklame for firmaet.
Naturligvis skulle det vises at de har maskiner fra Tyskland, alle er godt klar over at kinesiske maskiner ikke er noget man ligefrem reklamerer med. Værre var det dog med arbejderne, for på filmen var det nemlig ikke kinesere der betjener vores anlæg. De havde lejet skuespillere til at agere arbejdere på fabrikken og iklædt dem fabrikkens arbejdstøj. Jeg tror et par af dem var fra Rusland eller Polen, men vigtigt var det at de var hvide. Jeg tror ikke de tænker over hvilke signaler de sender, i mine øjne er det langt fra positivt. Noget i stil med ”Vi ved godt vi selv er for dumme, men se her, vi har hvide ansat. ” Det er det samme med deres kopier. Hvorfor lave et produkt og kalde et fint ur for Ralex eller en t-shirt for Nuke. Brug for pokker dit navn og vær stolt af dit produkt

Ingen kommentarer: