søndag den 3. juli 2011

Valg

Det er en spændende dag i dag, der er valg i Thailand. Der har været en masse ballade op til valget og der er rigtig mange der gerne vil være premierminister for landet. De fleste vil gerne have tjansen, med tanke på alle de penge de kan stjæle.
Det er vist ikke hemmeligt at der er rigtig meget korruption i Thailand.
Min kæreste har allerede fået tilbudt penge for at stemme på den "rigtige" men afslog dog. Det har været et stort problem at mange har forsøgt at købe stemmer og et fornuftigt valgresultat kommer der nok heller ikke ud af det.
Noget skal der ske i Thailand, de er ved at ødelægge et fantastisk dejligt land. Den uro der har været har ikke gavnet nogen, hverken turister eller indbyggerne her. Det bliver spændende at se hvilket resultat der kommer ud af det og ikke mindst om jeg kan forlade landet på onsdag. Det ville da være ærgeligt hvis jeg skulle blive her :-)

Valget har også påvirket mig på en negativ måde. I går var vi på restaurant, men jeg kunne kun få vand, ingen øl. Når der er valg dagen efter drikker folk sig måske fulde og glemmer at stemme eller sætter krydset i hjørnet, så derfor ingen udskænkning eller salg af øl, vin og spiritus indtil kl 16 i dag. Jeg har nu alligevel købt 2 kolde, men måtte selv medbringe en taske til at transportere dem hjem i, så politiet ikke så det. Nu kan jeg jo ikke stemme, så det går nok at jeg nyder en kold her på teressen.

Ingen kommentarer: