lørdag den 24. november 2007

Fallit

Jeg er ikke helt gået fallit endnu, men det skulle man tro på min kones reaktion. Indrømmet, jeg har gjort noget dumt, jeg glemte mit hævekort i automaten. Nu er Kina jo ikke som andre lande, så det har været et større projekt at få det spærret. I går aftes kunne banken ikke gøre noget, efter 17 gik de jo hjem og de havde ingen anelse om hvordan man spærrede et kort. Vi måtte vente til i morges og håbe det bedste. Jeg havde hævet 4000 i automaten og jeg mente at 5000 var max om dagen. De har så lige lavet det om, så man kan hæve op til 20.00 om dagen på et kort, det var jo straks værre.
Vi får så spærret kontoen i banken og kan se at der naturligvis er hævet på mit kort, efter at jeg mistede det. Jeg mener at man max kan hæve 4 gange om dagen, måske er det derfor de ikke fik alle pengene. De har hævet 500 2 gange, altså i alt 1000. Jeg havde selv brugt kortet 2 gange, altså de 4 gange på en dag i alt.
Selv ved tyveri og svindel gælder mit motto, skal man gøre noget, så skal det gøres ordentligt.
Men vi kunne glæde os over at der kun manglede 1000 og ikke 16.000 som jeg egentlig havde frygtet.

Ingen kommentarer: