fredag den 30. september 2011

Religion

Folk må tro på hvad de vil for min skyld, bare jeg får lov til at have min egen tro, uden af andre skal forsøge at trække deres mening ned over hovedet på mig.
Jeg oplevede i går hvordan kærestens veninde forsøgte at hverve mig til hendes overbevisning, dog uden det store held.
Hun er ikke buddhist, ej heller muslim, det er meget værre. Hun er fra Amway!
Hun ville sælge os et filter til vand og kom med den helt store demonstration og viste en masse brochurer. Værst var det da hun fortalte om bakterier og viste billeder af en pige med infektion i brystet, hvor hele brystet til sidst var ædt op og måtte fjernes. Hun puttede farvestof i vandet og viste hvor fint rent vand der kom ud efter en tur i filteret.
Vi har et filter til vand, endda et rigtig godt et. Vand fra hanen kan ikke drikkes direkte, men efter en tur i et filter med UV og omvendt osmose, så har vi fint drikkevand, også uden en vidundermaskine fra Amway. Det fungerer sikkert fint, det er bare måden hun prøvede at sælge det. Min kæreste blev jo helt bange. Da hun så fortalte at det kunne filtrere havvand måtte jeg lige op og markere. Efter lidt diskussion måtte hun erkende at havvand ikke kunne drikkes efter en tur i filteret, det ville ellers have været en opfindelse af de helt store.
Jeg vil ikke være venner med folk fra Amway, hvis de ikke kan andet end at fange folk i deres eget hjem og bruge tiden til salgstaler om alt fra filtre til tandpasta og cremer.

Ingen kommentarer: