torsdag den 20. maj 2010

Spise paa restaurant

Man oplever en del naar man skal spise paa kinesiske restauranter, men i sidste uge oplevede jeg dog noget der bliver husket.
Vi var paa et hotel og forvildede os i resatauranten paa 3. sal. Kinesisk restaurant og det var det bestemt ogsaa. Der var rum med et rundt bord, hvilket er normalt paa de lidt bedre steder. Priserne antydede ogsaa at det ikke var en helt normal restaurant, vi kunne sagtens spise for over 2000 Kr for 2 personer. Jeg fik navigeret uden om soepoelse, stegte fuglereder og hajfinnesuppe, retter der kostede over 600 Kr stykket. Det gik galt da vi skulle bestille drikkevarer. Kaeresten ville have mango juice, det havde de ikke den dag. Saa forsoegte hun med annanas, men heller ikke det havde de lige den dag. Da de gav op med appelsinjuice, forklarede tjeneren at ham der lavede frisk juice, var gaaet hjem. Jeg foreslog saa en appelsin juice paa flaske, det kunne de godt klare. Jeg bestilte en kold oel.
Senere ville jeg saa have en oel mere, det gik ogsaa galt. Manden der havde noeglen til koeleskabet var nu gaaet hjem, saa jeg kunne kun faa en varm. Klokken var altsaa kun 20.00 og selv om man normalt spiser tidligt i Kina, saa skrev restauranten at der var aabent til kl 22.30. Man finder hurtigt ud af at bestille en KOLD oel i Kina, en fra kassen kan betyde at den har staaet i koekkenet ved siden af komfuret. Oven i det skal man regne med at der om sommeren kan vaere 35 grader i skyggen og ved siden af det store gas komfur, er der bestemt ikke koldere.
En oplevelse rigere og en del penge fattigere.

Ingen kommentarer: