torsdag den 8. april 2010

Anden tid og sted

Nu er jeg ikke lige i Kina, men i Thailand. Bangkok er i undtagelses tilstand, men det maerker jeg nu ikke noget til. Jeg bor godt nok i Bangkok, men lidt uden for by midten og her er ganske roligt. Min herboende ven forklarede mig sidste gang, at det svarede til uroligheder paa Noerrebro, saa kontakter man heller ikke familien i Odense for at hoere om de er OK.
Vi er lige kommet tilbage fra en tur til Pattaya, men boede dog i Jomtien hvor der er lidt mere roligt om aftenen. Der var alting ogsaa som det plejer. Vi saa saa i fjernsynet at det er ret skidt for turistbranchen og det er trods alt en stor del af Thailand. Om 2 uger er der en stor festdag hvor mange turister kommer til bl.a. Pattaya. Man kaster vand paa hinanden, altsaa over alt og hele tiden. 20.000 turister havde meldt afbud til deres rejser, eller selskaberne havde aflyst. 20.000 turister kan alligevel godt bruge en del penge i loebet af 1-2 uger.

Der er sket urimeligt meget for mig det sidste stkke tid. Ud over at blive skilt, maaske fundet et godt arbejde og flyttet i en ny lejlihed, saa har jeg ogsaa moedt hvad JEG mener er den skoenneste kvinde paa jorden. At hun saa bor i Thailand var en streg i regningen, men mon ikke vi finder ud af det ogsaa. Thai Airlines flyver 2 gange om dagen, saa det gaar nok. Pludselig taenker jeg tilbage paa hvordan man planlagde ture i Danmark, der var jo langt.

Jeg er bestemt ikke faerdig med Asien og jeg kommer osaa til at arbejde i Kina frem over. Det gode ved at bo her, er at man altid bliver overrasket. Saa maa man tage det som det kommer og det synes jeg gaar ret godt.

Ingen kommentarer: