søndag den 25. oktober 2009

Opdatering på mit lille sammenstød.

Kort tid efter mit uheld var jeg på politistationen. Ham der kørte i den modsatte retning var godt nok meget høj i hatten da ulykken var sket, han var faktisk lidt ligeglad med det hele. De 2 andre havde ikke ringet til politiet, måske håbede de at spare lidt penge.
Men jeg mødte ham igen på politistationen og der var tonen godt nok en anden. Da han stod og talte et ret stort seddelbundt op og gav det til en betjent, så var han pludselig ikke så kry længere. Han kom endda og undskyldte og var meget ked af det.
Skaden på min bil er gjort op til 800 RMB, så det er nu til at overleve. Også for ham, for forsikringen betaler, men han skal lægge ud og naturligvis betale en bøde.

Måske er der bare én der kører lidt pænere efter det her, men jeg tvivler dog. I betragtning af myldretids trafikken ind til midtbyen om morgenen, så har jeg ikke meget håb, for der gælder jungleloven og kampen om hver enkelt meter.

Ingen kommentarer: