tirsdag den 3. marts 2009

Rygning

Kina er rygernes paradis, for der må stort set ryges over alt og det bliver der også gjort.
Forleden så jeg noget i fjernsynet, som jeg først troede var en skræmme kampagne. Der var et rør ned til 2 gennemsigtige beholdere, der skulle forestille lungerne. De blæste så røg ned i røret og man så hvordan det blev helt sort. Det blev hurtigt værre.
Det viste sig at være en reklame for et produkt der kunne fjerne det sorte igen. Man ind hallerede det med en næsespray og vupti, var det fint og rent igen. Folk i studiet prøvede et pust og pudsede næse i et hvidt lommetørklæde. Nærbilledet var ikke særligt appetitligt.
Produktet der kunne rense både lunger og luftveje, var endda udviklet med nanno teknologi. Jeg har meget svært ved at forestille mig en gavnlig effekt af et sådan produkt og jeg tror stadig jeg vil foretrække 40 Kings, frem for at indsnuse det nanno produkt. Jeg har også på fornemmelsen, at det endnu ikke er helt godkendt at sundhedsmyndighederne i hverken Danmark eller USA.

Ingen kommentarer: