tirsdag den 3. marts 2009

Østen

Ikke meget om Kina, for jeg har lige været i Thailand.
Hvorfor har jeg ikke været der før? Et stort plus skal de nu have for vejret, mens jeg sidder her og fryser i kulden, er der 28-32 grader i Thailand. Jeg skal finde et job hvor jeg kan arbejde i Thailand om vinteren og her om sommeren. Jeg er dog ikke helt på vej til Thailand, selv om der var skønt. Godt nok kører de i den forkerte side af vejen, men de kører faktisk pænt. Det gør de fleste, når man sammenligner med Kina.
Folk i Thailand er også meget venlige og hilser pænt. Man blev altid mødt af smil og venlige mennesker, det var faktisk dejligt. Det var også utroligt nemt at klare sig, da de snakker engelsk over alt. Man kan altid finde en der snakker engelsk, det gør det noget lettere at klare sig. Jeg har lige boet på et hotel i en mindre by i Kina og selv om de kaldte det et internationalt hotel, så var der bare ikke en eneste der kunne et ord engelsk.
Grunden til at jeg ikke skal bo i Thailand, er at jeg var i Bangkok. Hold op der er mange mennesker. Trafikken bestod mest af en masse rækker af biler der holdt stille, også kl 22 om aftenen. Jeg er så glad for Suzhou; hvis man bare lige holder sig fra at køre bil i midtbyen mellem kl 16.30 - 18.00 så går det faktisk fint med at komme rundt over alt.
Jeg gik rundt midt i Bangkok om aftenen og naturligvis var der et liv og mylder af mennesker. Bare at gå der og indsnuse dufte og se alle gadehandlerne, var en af de ting der gør mig så glad for at bo her. Forskelligheden og kontrasten.
Jeg skal tilbage til Thailand, men jeg bliver nu stadig boende her. Kunne jeg bare låne en 5-10 grader af dem om vinteren, så ville det være perfekt.

Ingen kommentarer: