fredag den 13. februar 2009

Vejret om vinteren

Jeg har været lidt uenig med min kone omkring vejret og årstiden. Kineserne mener at efter kinesisk nytår, så er det forår. Nytåret kaldes også "spring festival"
Min kone kunne ikke forstå at det var så koldt, for hun kunne huske at jeg havde en let jakke på for 2 år siden. Det år faldt nytåret så også en måned senere, så vi var vist henne i Marts. Hun mente så at vejret fulgte den kinesiske kalender, der var jeg så ret uenig. Den korteste dag falder stadig i December, uanset hvordan månen ellers står, men hun mente bestemt at det var forår efter nytåret der i år faldt på 25. Januar.
Det er en uge siden at vi havde den snak. Om det så nu er de kinesiske vejrguder der vil give mig en lærestreg skal jeg ikke kunne sige, men de sidste 3 dage har det været rigtig varmt. Ikke bare februar varmt, men det toppede på 25 grader i dag. Det ser ud til at det går hurtigt ned ad bakke igen, også vejrudsigten melder om 6-8 grader og regn i de kommende dage, men hvor har det dog været dejligt med et strejf af sommer.

Ingen kommentarer: