søndag den 8. februar 2009

Krystalkuglen

Jeg kan se ind i fremtiden, det er faktisk ikke så svært. I min verden hedder det logisk sans og sund fornuft, I Kina hedder det at se ind i fremtiden og det kan man jo ikke.
Alligevel fik jeg vist forudsagt udfaldet af vores betaling for at køre ind hvor vi bor, med rimelig præcision. Jeg ville faktisk have taget min klapstol og sat mig til rette ved porten omkring fyraften, men havde desværre ikke tid.
Der kom en lastbil og skulle levere varer, han blev stoppet og afkrævet penge for at køre ind. Han fortalte vagterne at han nu talte til 3 og så kørte han, uanset om den lille spinkle bom var oppe eller nede. Så skyndte de sig at åbne bommen. Som forventet var der stort slagsmål om aftenen, alle folk skulle betale for at komme ind, men ingen ville betale. Til sidst kom politiet så og fik dæmpet gemytterne. Politiet fik heldigvis også forklaret både vagter og særligt firmaet der administrerer haven, at de ikke bare kunne opkræve penge for at folk kører ind. Hvis 70% af beboerne synes det er en god idé, så må de godt opkræve, så nu har de været rundt med en seddel hvor folk skal svare ja eller nej. Jeg kan blive lidt bekymret over det, for der er mange der ikke har bil. De kan hurtigt få folk bildt ind at de måske vil slippe billigere på en måde, men nu ser vi hvad udfaldet bliver. Vi svarede nej.

Ingen kommentarer: