onsdag den 16. april 2008

Den kloge narrer?


Jeg faldt over et godt tilbud i dag, eller det troede jeg da. Først tænkte jeg at det da virkelig var for dumt, men når jeg tænker over det, så er det nok mig der er den dumme.
Jeg har købt en pakke med batterier og så en fin lille LED lampe. Den var på tilbud og luk lige øjnene hvis batterier er dyre i Danmark, for den kostede 14 kroner, altså for 12 AA batterier og lygten. Det er forresten ganske udmærkede batterier, der holder i lang tid, så ikke noget at klage over der.
De har jo heller ikke lovet mig noget, fejlen ligger i at jeg regner med at det er smart. Jeg burde efterhånden vide at det er der ikke noget i Kina der er. Helt ærligt, når man ser sådan en pakke, regner man så ikke med at batterierne faktisk passer i lygten? Det gjorde jeg.
Men nej, lygten bruger AAA batterier, altså måtte jeg købe en ekstra pakke af dem. Og så kom jeg til at spekulere på hvem der egentlig var smart. Er det mig der kunne se det smarte i at batterier og lygte passer sammen, eller er det producenten der har narret den dumme dansker til at købe en ekstra pakke batterier.
Som jeg ser det, så står der 1-0 til batteri firmaet.

Ingen kommentarer: