mandag den 31. december 2007

Godt nytår

Som tiden går, sidste indlæg i år.
I dag skal vi besøge en veninde der netop har fortalt en god nyhed. Vi var til hendes bryllup for 5 måneder siden og for lidt tid siden spurgte min kone om jeg kunne gætte hvad der var sket. Det mente jeg nu nok at jeg kunne, jeg ville sætte mine penge på at hun nu var gravid. Ikke overraskende, slet ikke når man kender kineserne. Nu kunne hun jo heller ikke blive gravid inden de blev gift, det siger sig selv. I Kina.
Jeg kom til at tænke på de gange vi har snakket omkring børn og graviditet. Flere har fortalt mig om "kloge" mænd og koner, som bare ved at kigge på maven kan sige om man venter en dreng eller pige. Man skal ikke være meget mere end 1 måned henne før de kan gætte sig frem til kønnet. Et par gange har jeg nævnt noget om at det ikke passer, men jeg er blevet sat på plads af kineserne der kan mange historier, og hende den gamle kone fra landsbyen, hun har i hvert fald ret i halvdelen af tilfældene. Her kan jeg så regne ud at statistik ikke er på skoleskemaet i den alm. matematik undervisning.
Værre var det da vi besøgte en nabo der lige havde fået en datter. Manden fortalte at han kunne give os et par tricks i sengen. Der vidste jeg ikke helt hvad jeg skulle tænke, mennesker jeg møder for 2. gang vil fortælle mig omkring deres sexliv eller hvad sker der. Men nej, der var bare et par teknikker så vi kunne få en datter næste gang. Min kone tog det meget alvorligt, nu havde de jo selv fået en datter, så lidt måtte de jo vide om det. Vi har i forvejen en søn, så vi har da snakket om at hvis vi skulle have en nr. 2, så ville det da være sjovt med en datter. Efter min lærdom fra biologi i skolen, så tror jeg ikke helt at de forskellige stillinger til sex, rent faktisk afgør hvilket køn man får. Men man lærer mange ting ved at bo i Kina, mest at man ikke skal blive overrasket over noget.

Ingen kommentarer: