lørdag den 14. april 2007

Trafikkens ofre

I går kørte vi hjem fra den månedlige kom sammen med danskerne her i byen og så ikke mindre end 3 trafik uheld på vejen. Alle gangene var det en cykel der var den uheldige, men klokken var også over 23. På det tidspunkt kommer der jo normalt ingen biler alligevel og derfor behøver man ikke se sig for eller vente på rødt. Der findes ikke en cykel i Suzhou der kører med lys på, det skulle da lige være en udlænding der var glad for livet. Den sidste var ret tæt på hvor vi bor og politiet var også kommet til ulykken. Det var en ældre dame der kørte på cyklen og hun lå stille på vejen, meget stille. Der var ingen der bekymrede sig om hende, politiet gør med sikkerhed intet for at hjælpe folk, andet end at vente på en ambulance.
Jeg har faktisk ikke nogen sygeforsikring nu, den vil heller ikke hjælpe mig meget, hvis der alligevel ikke er nogen der hjælper mig ved et uheld. Fra Danmark har jeg hørt hvor dyrt det er at være på hospitalet i Kina, altså når forsikringen betaler. De gange jeg har været på hospitalet, har det været helt latterligt billigt. Hvis jeg på et tidspunkt tegner en sygeforsikring, så bliver det ved et kinesisk selskab, det er langt under ½ pris. De har så også lidt mere styr på hvilke hospitaler der snyder og hvor meget.

Ingen kommentarer: