onsdag den 14. marts 2007

Hospitaler og hvorfor man skal undgå dem.

Jeg er lige kommet hjem fra hospitalet. Det er nu ikke voldsomt, min søn skal have fjernet en lille gevækst på sin hånd. Men naturligvis lugter hospitalet penge og så kommer hele maskineriet i omdrejninger. Vi havde besluttet os for et stort og nyt hospital, det er endda et firma fra Hongkong, så vi mente at det var i orden. Igen bliver man klogere. Først ville de indlægge os, så de kunne lave nogen undersøgelser, det mente jeg nu ikke var nødvendigt for at en læge kunne se på ham. De fik os overtalt til at blive, for der var mange undersøgelser og så ville de operere næste dag. Kl 11 var vi færdig med undersøgelserne og så fandt de også lige ud af at der alligevel ikke var tid på operationsstuen dagen efter. Men vi var checket ind og havde fået et værelse, det skal vi jo betale for pr. dag.
Det er jo egentlig smart nok, så kan de udskyde operationen en dag af gangen og vi betaler for værelset alligevel. Vi tog hjem, selv om de først ikke ville have det. Det var både farligt og det kunne vi sandelig ikke, indtil de fandt ud af at vi alligevel betalte for værelset, så kunne vi godt tage hjem. I dag skulle vi så blive der og operationen skulle ske i morgen, for der var jo en masse prøver de skulle tage inden. De mange prøver var 3 blodprøver som de var færdige med kl 9.30, så var det meningen at vi skulle blive hele dagen på værelset og bare vente. Igen var de pludselig i tvivl om der nu egentlig var tid i morgen, men så måtte vi til at råbe højt. Min søn må ikke spise 8 timer inden operationen, så jeg kan garantere dem for at han er en af de første der kommer til om morgenen. Hvis han slet ikke får mad hele dagen, så er jeg ret sikker på at der bliver ballade, han plejer at give besked om at han er sulten, på en måde så vi ikke kan misforstå det.
For at gøre det hele endnu værre, så var vores VIP værelse møg beskidt. Hvis jeg var kommet på et hotel og var blevet mødt af sådan et badeværelse, så havde jeg checket ud med det samme. Der var heller ikke hverken toiletpapir, håndklæder, sæbe eller noget som helst. Ude fra ser hospitalet ellers rigtig flot ud og receptionen virker pæn og ren. De har bare et andet forhold til rengøring og jeg har heldigvis også oplevet hospitaler der er noget pænere end det her. For dem der kender byen, er det "Kowloon" eller dragehospitalet i SIP, ud til Modern avenue. Næste gang vi skal noget som helst, bliver det igen Nr. 2 hospital i midtbyen, deres VIP afdeling er rigtig god og man får en meget god behandling.

Ingen kommentarer: