torsdag den 1. marts 2007

2 torsdage i en uge?

Sidste måned var kinesisk nytår og der har vi holdt fri i længere tid. Jeg benyttede ferien til at tage til Nanjing, en by 200 Km vest for Suzhou. Derfor har jeg også været lidt langsom til at få skrevet noget her, men til gengæld har jeg fået rigeligt med oplevelser jeg kan skrive om, når jeg ellers lige får tid til det.
Vejret har været rigtig godt på det sidste, men det har jeg nu fået en kinesisk forklaring på. Det er fordi der sidste år var en ekstra måned i året, derfor er det ikke Marts nu, men faktisk April og derfor er det så dejligt vejr. Jeg kan ikke huske hvilken måned der var 2 af sidste år, men her i Kina skal man så passe på hvad man siger. Bruger man vendinger som "Når grise kan flyve" eller "når der er 2 torsdage i ugen" Så kan det gå hen og blive virkelighed.

Ingen kommentarer: