onsdag den 1. november 2006

Politiet burde væk fra vejene

Jeg kan snart ikke blive overrasket over hvad kineserne kan finde på i trafikken, alligevel måtte jeg se mig selv ret overrasket. En situation der kun kunne opstå, ved at flere politibetjente slet ikke tænker sig om og 2 trafikanter mangler hovedet.
Det første kan nemt opfyldes, jeg tror ikke de kan have nogen form for optagelsesprøve til politiskolen.
Jeg kørte på motorvejen omkring Shanghai, hvor der var vejarbejde og derfor kun 2 spor fri, i den ene retning. (Normalt 4) De ville åbenbart lede et spor over i vores retning, således at der var 3 spor i hver retning. Egentlig meget fornuftigt, men så holder fornuften også op.
Politiet havde åbenbart ikke fået spærret sporet for trafik i min retning, inden de havde lukket de modkørende trafikanter over på modsatte side af motorvejen. Der var ellers stillet kegler op, men ingen skilte. På et tidspunkt kommer der altså, i det samme spor, modkørende biler, direkte mod hinanden. De har åbenbart begge tænkt "Den anden giver sikkert plads til mig, enten ved at hoppe over autoværnet, eller køre ud i 3 baner med tæt modgående trafik.
Lidt må de have tænkt over situationen, inden de nåede hinanden, for de havde vist trods alt, bremset lidt ned. Ikke nok, for de var ganske enkelt stødt frontalt sammen. På hver side af bilerne, var der en lang kø, ind imod uheldet.
Som det altid er tilfældet i trafikken, har de sikkert tænkt at den anden nok flyttede sig, for man gør det ikke selv.

Ingen kommentarer: