mandag den 5. juni 2006

De kære penge

Man oplever ting som folk normalt ikke kan tro på, jeg ville heller ikke selv, hvis det ikke var fordi jeg oplevede det.
For nogen er der bare ingen grænser, man har ikke skrupler over at snyde den nærmeste familie. En pige havde funder deres bankbog med opsparingen, så hun stak af fra manden med alle pengene. Desværre varede pengene ikke evigt og hun fik hurtigt brugt dem alle sammen. Så tog hun tilbage til manden, som var rigtig glad for at se hende igen. Han lavede straks en masse mad til hende og var meget glad. Hvis min kone stak af med alle pengene, brugte dem alle sammen og så kom tilbage, så tror jeg faktisk selv hun havde fået lov til at lave mad, hvis hun ville have noget at spise.
Der er et par gange nogen der har spurgt om de kan låne lidt penge af os. Min kone er heller ikke begejstret for det længere, for sandsynligheden for at vi får dem tilbage, er nok meget lille. Hendes familie er dog stik modsat, de vil hellere end gerne låne os penge hvis vi mangler noget. Vi har lige fået 2 millioner af hendes tante, vi skal bare passe på pengene i et stykke tid. Tanten stoler på os, så er pengene også ude af rækkevidde for hendes mand.
Jeg oplever tit at kineserne er tilfredse hvis de har lidt penge til at drikke risvin for og kan spille lidt kort. Langt fra alle er sådan, men på landet er folk tilfredse hvis de har nok til at de kan leve, så er der ingen grund til at arbejde hårdere.

Ingen kommentarer: