søndag den 18. juni 2006

Visum og rødvin

I dag kunne jeg læse i avisen, om hvordan kineserne strømmer til Danmark med forretnings visum, udstedt på endda meget løst grundlag. Hvordan det så kunne tage langt over 3 måneder for at få behandlet vores sag, har jeg jo svært ved at forstå.
Jeg har igen skulle bruge hjælp fra udlændingestyrelsen, men har på forhånd opgivet. Jeg skrev først til min kommune, for at høre hvad vi skulle gøre, når vores barn bliver født. De skrev tilbage samme dag, at det ikke hørte under dem når vi boede i udlandet, men de havde videresendt min henvendelse til udlændingestyrelsen. Det er nu omkring 3 måneder siden og jeg har naturligvis ikke fået svar på noget som helst.
Hvis de bare et par timer om dagen, holdt op med at sortere den indkomne rødvin og ellers var i stand til at ramme "send" knappen i et mailprogram, så ville tingene være så meget lettere for dem selv. Da vi skulle have visum til min kone, ringede vi så mange gange for bare at høre om de overhovedet havde modtaget vores ansøgning. Ikke nogen som helst form for information kunne man få, andet end at man kunne prøve at ringe senere. Der var ca 30-40 minutters ventetid i en telefon sluse hver gang.

Ingen kommentarer: