søndag den 25. juni 2006

Så holder jeg varmen

Jeg har lige fået en ekstra aircondition sat op ved mit skrivebord, så nu kan jeg faktisk holde ud at sidde her. Sidste uge var her 41 grader midt på dagen, så man kan faktisk godt svede en smule. Det var dog ikke uden problemer at købe en aircondition, for naturligvis ville de snyde og bedrage. Nu er min kone også snart ved at være træt af kinesere. Da vi købte den var prisen Incl. montering. Vi spurgte om alt var med, så vi ikke lige pludselig også skulle betale for et stik eller slanger, men det forsikrede de os at det var. Da håndværkerne så var færdige med at sætte den op, så ville de have penge. De skulle jo have penge for at komme. Jamen hov, det var med i prisen!! Ja, men vi skulle betale for transporten, de havde taget bussen. Det var da godt at de ikke fløj, det var jo ikke ret mange penge, men når vi nu havde spurgt om ALT var med. Det vigtigste er at mit kontor nu er under 35 grader, det nyder jeg.
Igen et trafik uheld i dag, man bliver snart vant til dem. En bil kørte direkte ud foran en bus, så den mistede fronten. Bussen kørte nu ikke ret stærkt, det betyder jo så også at bussen har været meget tæt på da bilen kørte ud fra en udkørsel. Det er virkelig de færreste der overhovedet overvejer at se sig for, de regner vel med at de andre holder tilbage. Det nåede bussen ikke og så giver det buler. Dog kører folk ikke så hurtigt i byen, så når der sker noget, er det mest bare noget blik der bliver bøjet. Jeg har dog også set et par cyklister der blev bøjet, de lærer aldrig at begå sig i trafikken. Forleden var der også en ældre dame med en klapvogn, der vadede direkte ud på vejen foran mig. Jeg fik bremset meget hårdt, så første fare var overstået. Hun kiggede dårligt på mig, men fortsatte bare. I det andet spor kom der en taxa, den passerede hende lige foran klapvognen. Havde hun gået lidt hurtigere, så var de begge blevet klippet, for taxaen så ikke ud til at ville stoppe.

Ingen kommentarer: