torsdag den 16. februar 2006

Religion fungerer her, selv om der er mange


I morgen starter jeg på kinesisk kursus, det bliver godt at få lidt samling på det hele. De mange ord jeg kan, skulle helst kunne sættes sammen til forståelige sætninger, så det håber jeg de kan hjælpe mig med på skolen.

Jeg har besluttet mig for at begynde på ekstremsport. Bjergklatring er ikke sagen her, da bjergene ikke er alt for høje omkring byen. Bungeejump har jeg ikke fundet, kun i en lidt tam version i tivoli. Men nu har jeg fundet ud af hvad jeg vil for at sætte livet rigtig på spil, derfor har jeg lavet en tegning af Muhamed.
Hvad er det dog der sker i Danmark? Jeg håber ikke der bliver vedtaget forslag om at man ikke længere må tegne religiøse personer. Det er slemt nok at de danske børn i København, ikke længere kan få svinekød i madordningerne, men der må være grænser for hvor langt vi skal bøje hovedet.

Her oplever man slet ingen problemer, selv om der er mange muslimer. Kina er en stor blanding af muslimer, kristne, buddisme og andre trosretninger. Ingen blander sig i hvad de andre gør og har man lyst, så kan man spise alt det svinekød man har lyst til. Selv muslimerne elsker svinekød, helst når ingen andre ser det. Leve dobbeltmoral.

Ingen kommentarer: