torsdag den 26. november 2009

Min stakkels bil.

Jeg havde ellers glædet mig sådan til at komme tilbage til min egen bil, efter at have lejet en bil i Danmark. Fint nok at motorerne skal være mindre for at være mere brændstof effektive, men de skal altså stadig kunne køre. Ellers ikke noget ondt om den Insignia jeg havde, bortset fra at den med sin 1,6 liters motor, nok ikke sled dæk op af at lave hjulspin. Alligevel formåede bilen at bruge mere benzin end min egen V6, det til trods for at jeg kun kørte længere ture.
Hjemkommet ville min kone glæde mig ved at køre bilen til syn og betale. Der var 2 billeder af mig der kostede penge. Jeg får normalt aldrig fartbøder (jeg ved hvor der sidder et kamera) og jeg kører ikke over for rødt. Alligevel var der 2 bøder for netop at køre over for rødt. Min kone ville ikke acceptere det, for hun har hørt på at jeg brokker mig 1000 gange over de andre der fløjter over for rent rødt.
Hun fik så lov til at se billederne, og fik forklaret hvorfor jeg fik en bøde. Jeg var nemlig ikke kørt over for rødt, så havde jeg nok undgået bøden, men stoppet 10 Cm for langt fremme. Jeg brokker mig også over at folk aldrig kan finde ud af de hvide striber på vejen, men her snakker vi normalt flere meter. Så kan jeg lære det, nu stopper jeg altså INDEN striben, eller også må jeg bare give lidt ekstra gas for at komme over krydset.
Fartbøder og røde lys giver 100 RMB i bøde, så det går nok endda. Man får kun bøder fra et kamera, der er ingen fare for at politiet nogensinde vil eftersætte, selv om man kommer kørende over for rent rødt, med hornet i bund og dobbelt hastighed. De får jo det samme i løn, for at drikke te, så det er netop hvad de fortsætter med.
For lige at gøre det perfekt, så havde min kone fundet en chauffør til min stakkels bil. Han havde pænt parkeret bilen samme sted og glemt at slukke lyset. I dag vil jeg finde en "donor bil" og få lidt strøm på vognen.

Ingen kommentarer: