søndag den 20. september 2009

Det vilde kina igen

Det bliver værre og værre med dyr jeg ikke bryder mig om. Af og til møder jeg ting med flere ben, end godt er og jeg bryder mig ikke særligt meget om dem. En dag så jeg en meget stor bille på min altan og spekulerede på hvordan den var kravlet helt op på 8. sal. Længere nåede jeg ikke, da den vippede skjoldet til side og foldede vinger ud. Den var omtrent lige så elegant som dansende elefant og ramte min glasoverdækning 3 gange, inden den kastede sig ud over kanten og fik lidt fart på.

Det kræ som det egentlig skulle handle om, har dog kun 4 ben. Fjernsynet havde fået nys om at folk havde set en krokodille i vandet uden for byen. De sendte et kamerahold af sted, men efter 2 dage havde de ikke set skyggen af andet end fisk. Så var en fisker en dag på jagt, han elektrofiskede og havde altså en lang stav med strøm i. Pludselig troede han at båden var sejlet på en træstamme, men slagene mod bunden af båden blev ved. Pludselig kom en krokodille op langs siden af båden og angreb. Så var det lidt heldigt at han havde strømstaven, for det var åbanbart nok til at jage den på flugt. Dagen efter fangede de faktisk krokodillen, desværre indløb der flere meddelelser om krokodiller i dagene efter den var blevet fanget, så mon ikke der stadig er flere.
Nu har jeg aldrig haft planer om at svømme i søen eller især åerne, men efter denne historie skal jeg heller ikke så meget som have dyppet tæerne.

Ingen kommentarer: