torsdag den 27. november 2008

Paradis på jorden

I Kina siger de at i himlen er paradiset det smukkeste, på jorden er det Suzhou og Hangzhou. Jeg har ikke været alle steder, men Suzhou er nu faktisk en dejlig by.
Jeg kender flere mennesker der bor rundt omkring på kloden og det har fået mig til at tænke lidt. Min ven i Thailand er godt nok ikke hjemme lige nu, det kan han heller ikke komme. Der er lidt ballade i Bangkok, så meget at lufthavnen nu er lukket helt. http://jp.dk/udland/asien/article1526302.ece
1000 vis af turister er strandet og ved ikke hvor de skal tage hen. Jeg kender en der bor i Indien og i Mumbai ser det heller ikke bedre ud. 2 af byens største hoteller i brand. http://jp.dk/udland/asien/article1526249.ece
Selv om det lyder voldsomt, så er det kun i de 2 byer at problemerne er, resten af landet er jo fredeligt og fint nok at opholde sig i. Man kan hurtigt gå i panik når man læser overskrifterne i avisen. Jeg har også tænkt at det var godt jeg ikke boede i Danmark, men også der er problemerne isoleret til Nørrebro, Christania eller hvor der ellers har været uroligheder.

Alligevel føler jeg lidt at jeg bor i et smørhul. Vi er skånet for naturkatastrofer, det er hverken jordskælvs eller orkan område. Vi oplever sjældent vold eller problemer i byen, faktisk er jeg mere tryg ved at gå rundt i byen om aftenen, end jeg ville være en del steder i Danmark. Det eneste sikkerheds problem der er her, er nok at man skal se sig lidt ekstra for når man går over vejen.

Ingen kommentarer: