søndag den 15. juni 2008

Supermarkedet

Kina må være garant for oplevelser, for det meste er de positive. Det er de dog sjældent i supermarkedet, denne gang ingen undtagelse. Min kone havde samlet appelsiner og skulle hen og have dem vejet. Der stor 2 andre i kø, så hun stillede sig bagerst. Det duer jo ikke, for så er der pludselig 3 og kommer der en til, så kan de jo ikke vente. Uden et ord skubbede en kvinde sig ind foran min kone med 2 poser frugt. Min kone spurgte om hun ikke kunne vente, det kunne hun ikke, for hun havde jo kun 2 poser, så det måtte være hende der kom først.
Efter udveksling af ord som "brænd i helvede" "K*** din mor" endte det med at kvinde ville ringe til sin mand, så han kunne komme og tæve min kone. De var dog ikke kommet til det stadie hvor de kradsede hinanden.
Der var jeg ikke i nærheden, så hun havde ikke set mig og mine 193 Cm. Det kunne nu alligevel være sjovt hvis hendes mand på 150 Cm var kommet.
Selv om der var kø, så insisterede den kvinde på at hun ville foran og det er desværre meget normalt, både i supermarkedet og i trafikken.
Senere på dagen skulle jeg parkere bilen. Der er parkeringsvagter der opkræver penge, man betaler et fast beløb, så kan man holde så længe man vil. Ham her var en af de rigtige bondeknolde, så han skulle naturligvis snyde den dumme udlænding. Han ville have dobbelt pris, fordi han ikke troede jeg kunne et ord kinesisk. Vi skulle holde der i 10 min, så jeg var egentlig ikke i humør til at betale ekstra til ham. Jeg er nok det mest fredelige menneske, men en gang imellem, så kunne jeg nu godt have lyst til at vappe en kineser sådan en, så han lander engang i næste uge.
Lidt solskin og en kold fadøl på teressen, så var alt godt igen og humøret er højt. Jeg glæder mig dog alligevel en smule til min sommerferie i Danmark. Tænk at kunne køre bil uden at der konstant er 10 biler der dytter, det er ren afslapning. Så gør det ikke noget at det er lidt koldt eller regner lidt.

Ingen kommentarer: