søndag den 15. juni 2008

Konkurrent til Maersk

Jeg tror snart vi har haft flere ansatte end Maersk. Ikke på en gang måske, men så sammenlagt. Vi har igen skiftet rengørings hjælp, eller det vil sige, vi skal have en ny igen. Jeg har ikke længere tal på hvor mange vi har haft.
Den forrige holdt i en måned. Hun var utilfreds med at min søn rodede, når hun havde ryddet lidt op, så tog han legetøj frem. Det gør børn på 22 måneder vist generelt, jeg tror ikke min søn er anderledes på det punkt, faktisk synes jeg han er overraskende nem at have med at gøre.
Et andet problem var min kaffekop. Kaffen gjorde koppen sort og så var den svær at gøre ren. Hun ville nok hellere have at jeg drak te. Flydende skurepulver er standard i hjemmet, men en kinesisk rengøringskone ved ikke pr automatik noget som helst om rengøring. Hver gang vi har fået en ny, har jeg haft et større arbejde med at gennem gå vaskemaskinen. Altså i Kina ved enhver jo at skal tøj være rent, så bruger man vand fra åen, lægger tøjet på en sten og slår på det med en pind. Sådan har man altid gjort og så kommer jeg og vil lære dem noget der hedder 60 graders med forvask? Ikke på vilkår.
Nå, men en måned, så havde hun fået nok og vi fik en ny. Hun holdt i 1 dag. Det med at vaske gulvet var godt nok hårdt, så det gad hun ikke. Vi hørte ikke noget dagen efter, hun havde da sagt at hun ville komme næste dag. Ikke noget med at ringe eller give bureauet besked om at hun ikke ville arbejde mere, hun blev bare væk. Vi fandt jo så ud af det efterhånden som dagene gik.
Nu er der en ledig stilling som rengørings hjælp, vi er ikke kræsne, bare en der kommer en gang imellem og ikke er helt bange for vand og sæbe.

Ingen kommentarer: