mandag den 15. januar 2007

Navne er anderledes i Kina


I Europa har vi normalt navne på bilerne. VW opkalder f.ex. deres biler efter vinde, passat, golf. Jeg ved ikke om det skyldes kommunismens ensretning af tingene, eller bare manglende opfindsomhed, men her har bilerne ikke navn, i stedet en model betegnelse. De kinesiske biler altså.
Min egen bil har den mundrette betegnelse, HBJ6471 der gør det så nemt at forklare folk hvilken bil jeg har.

Jeg har også undret mig over en lille sjov model fra VW. Jeg har ikke set den i Europa, så det er sikkert en særlig afart. Det er ikke en Golf, det er ikke en Polo, den er faktisk lidt imellem. Det er svært at finde på et nyt navn til en bil, men da den er lidt mindre end en Golf, så kunne man jo passende kalde den for Gol. Det er ikke fordi der mangler et bogstav, der er faktisk mange af den model.

Ingen kommentarer: