tirsdag den 21. december 2010

God jul

Selv om jeg kommer til at undvære flæskesteg og dansk julemad i år, bliver det nu en god jul alligevel.
Efter 10 uger i Chengdu er jeg meget klar til at komme væk herfra i et stykke tid, for her er der meget anderledes end det jeg er vant til. Jeg tror alle mine kolleger glæder sig til at få et pusterum, for her er samtidig blevet rigtig koldt og ækelt. Vejret kan ikke sammenlignes med Danmark, hvor der naturligvis er meget koldere. I morges var der 0 grader, men samtidig meget diset og fugtigt. Det er som om at kulden kommer snigende med fugten og trænger ind i kroppen, så selv knoglerne føles kolde. Her på kontoret er der naturligvis heller ikke varme, så nøjagtigt så koldt som udenfor.
Efter en dejlig juleferie kan jeg klare mig lidt igen, for allerede 29 Januar kommer kinesisk nytår og jeg har igen 2 ugers ferie. Jeg skal ligge ved stranden med en kold øl i Pattaya med min kæreste og det er faktisk ikke så skidt endda.
Med højt humør og trods alt en smule julestemning, siger jeg tak for det sidste år. Næste år behøver ikke byde på helt så mange oplevelser, for skilsmisse og 4 gange flytning er egentlig ikke noget jeg vil anbefale. Med lidt held flytter jeg dog endnu en gang, men til varmere himmelstrøg, det må tiden vise.

Alligevel er jeg vist garanteret rigeligt med oplevelser her i Kina, for intet går som planlagt. Alene i går måtte vi løbe rundt i hallen og lukke alle anlæg ned, inden strømmen forsvandt, for det gjorde den 4 gange på en dag.
Mine maskiner skal have online forbindelse til Tyskland, men på 3. uge er det endnu ikke lykkedes kunden at få opsat en router eller få tilsluttet noget. Lige nu gør vi det man ofte gør i Kina, nemlig venter.

2 kommentarer:

oveh sagde ...

Du ønskes også en god jul og et godt nytår, samt tak for alle dine spændende indlæg gennen det sidste år. Det kan godt være det er koldt i Kina, men her er alt næsten gået i stå i snekaos. Snevejret er flot at se på, hvis man bare ikke skal ud i det.
Hilsen
ove

Pia sagde ...

Hej Flemming
Jeg er tilfældigt landet på din blog, og det lyder som et helt anderledes liv du har. Det vil jeg gerne følge lidt med i. Jeg har en fætter der er gift med en kineser her i Dk. Jeg kender en smule til Kina gennem Adoption & Samfund som vi har været medlem af en årrække, da vi selv adopterede barn fra Korea i 1983

Hilsen Pia