onsdag den 6. januar 2010

Aftaler

Jeg har det svært med aftaler i Kina, for de er svære at lave og bliver sjældent overholdt.
I mit gamle firma kunne de indkalde til møde kl. 10 og de første (ud over mig) der ankom i mødelokalet, var der kl 10.30.
Mange gange sker ting mere spontant, lidt mere end jeg bryder mig om. Da vi var i Danmark var min kone meget overrasket over at jeg ringede til min mor for at aftale hvilken dag vi kom på besøg. Når det var min mor, burde vi jo være velkomne altid. Jeg forklarede så min kone at det var vi nok også, men der var 1 times kørsel og jeg ville være træt af at hun ikke var hjemme, desuden ville min mor sikkert godt have mulighed for at forberede lidt mad.
Flere gange har min kone faktisk kunne se det fornuftige i at planlægge bare en smule frem i tiden, men som hun siger, så plejer kineserne bare at gøre det der nu falder dem ind.
Forleden ringede en gammel kollega og ville invitere mig ud at spise. Klokken var 19.30 og jeg var alene hjemme med min søn, som snart skulle i seng. Jeg er sikker på at han har vidst at de ville ud det meste af dagen, men alligevel ringer han bare når de er på vej til restauranten.

Ingen kommentarer: