tirsdag den 21. oktober 2008

Stakkels mig

Jeg er blevet syg. Ikke noget alvorligt, men jeg havde ondt i mine hænder og havde røde pletter i hånden og flere steder på kroppen. Til sidst var der ikke andet for end at tage på hospitalet, jeg havde givet det 2 uger, men det blev ikke bedre.
Lægen var meget flink og snakkede perfekt engelsk. Han havde læst medicin i USA og arbejdet 6 år på et amerikansk sygehus, så ham var jeg egentlig tryg ved. Det burde udelukke de mest alternative løsninger med tang eller te og jeg var også ret sikker på at han ikke ordinerede dragespyt eller andet eksotisk. Det blev nu langt værre.
"Du har fået en allergisk reaktion på protein" sagde lægen, de næste 14 dage skal du holde dig fra æg, mælk og kød. Det var en grim en, vegetar i 2 uger og mig der elsker kød. Jeg skulle have en sprøjte bag i og fik så noget medicin jeg skulle spise. Selv om jeg først var skeptisk, så var alle symptomer væk dagen efter. Det er nu over 14 dage siden, men jeg holder mig stadig overvejende fra kød. Det har vist sig at være en ret fornuftig slankekur, og de har trods alt rigtig mange spændende grøntsager i Kina. Det ændrer ikke på at jeg skal mæske mig i flæskesteg og skinke når vi snart holder dansk julefrokost her i byen.
Regningen fra hospitalet var sammenlagt på under 100 kroner, det var inkl. medicinen.

Ingen kommentarer: