torsdag den 6. april 2006

Hvem skal have tæv?

Jeg er begyndt at være lidt mere aktiv, nu hvor det rigtig er sommer. Jeg vil nyde vejret inden det bliver over 35 gr. varmt, det vænner jeg mig vist aldrig til.
Jeg er rigtig glad for at gå til kinesisk, men min kone vil ikke have at jeg fortsætter. Det er for dyrt, mener hun. Kineserne har naturligvis et andet forhold til priser. Også deres mønster i familien er mildt sagt anderledes. Som jeg ser det, er det enten manden eller konen der bestemmer. Min stakkels værkfører ville ellers købe en ny mobil telefon denne weekend, men hans kone fandt desværre pengene. Alle penge afleveres til konen, så kan man så lægge sig på knæ, hvis man vil have lidt lommepenge.
Jeg tror det afhænger af hvem der tæver hvem. Det er normalt at børn eller husdyr skal opdrages med et par på hovedet. Min kones tante er også den der bestemmer derhjemme, selv om hun er meget lille. Engang havde manden skubbet til hende, det skulle han ikke have gjort. Hun tog en vinflaske og knaldede den i hovedet på ham. Da han blev udskrevet fra hospitalet med 8 sting, havde han så fundet ud af hvem der bestemte.

Ingen kommentarer: